Αρχική » Ψυχολοζήν » Απέβαλα .. και τώρα ;

Απέβαλα .. και τώρα ;

Μετά από μια αποβολή είναι απαραίτητο για κάθε γυναίκα να βρει χρόνο να πενθήσει την απώλεια. Ίσως να μην κατανοούν πολλοί γύρω σας αυτό που σας συμβαίνει και να θεωρούν παράλογα τα δάκρυα και τον πόνο για κάτι που ποτέ δεν είχατε. Όμως η ουσία είναι ότι η απώλεια είναι αληθινή και επώδυνη. Όπως κάθε απώλεια, είναι απαραίτητο για την ψυχική σας υγεία να διαχειριστείτε τα συναισθήματά σας και να μην τα αποφύγετε ούτε να τα αμφισβητείτε.

Το πιο σύνηθες συναίσθημα που βιώνουν οι γυναίκες μετά από μια αποβολή είναι η θλίψη κι αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρξει η περίοδος του πένθους μετά την αποβολή ή θανάτου του εμβρύου. Ίσως να νοιώθετε ότι είναι αδυναμία σας η θλίψη. Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι είναι ένα φυσιολογικό ανθρώπινο συναίσθημα που βιώνει κάθε άνθρωπος. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό όριο σε αυτή την περίοδο μετά από μια τέτοια απώλεια. Ποικίλλει από γυναίκα σε γυναίκα  καθώς μερικές χρειάζονται μόνο λίγες μέρες ενώ άλλες μερικές εβδομάδες ή και μήνες. Σε περίπτωση που έχουν υπάρξει πολλές αποβολές, το πένθος είναι κάτι ακόμα πιο επώδυνο και χρειάζεται περισσότερο χρόνο να επουλωθεί.

Όμως η θλίψη δεν είναι το μόνο συναίσθημα. Κατάθλιψη, απομόνωση, μοναχικότητα αναφέρονται συχνά από γυναίκες που έχασαν την κύησή τους. Ενώ αυτά τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά, υπάρχουν φορές που επηρεάζουν καθημερινές σας δραστηριότητες και τότε χρειάζεται να συμβουλευτείτε ειδικό. Δεν είναι καλό να αφήσετε τον καιρό να περνάει αν παρατηρήσετε ότι δυσκολεύεστε όλο και περισσότερο να το διαχειριστείτε μέρα με την μέρα.

Άλλη μια συνήθης αντίδραση στην αποβολή είναι η κατηγορία του εαυτού. Συχνά η γυναίκα σκέφτεται ότι μπορεί να έκανε εκείνη κάτι λάθος ή ότι δεν πρόσεξε κατά κάποιο τρόπο κι αυτό να έρχεται συνεχώς στο μυαλό της. Έντονος θυμός και ζήλια για φίλες που είναι έγκυες μπορεί να είναι επίσης κάτι που βιώνετε αλλά όσο ενοχλητικά και να είναι αυτά τα συναισθήματα, θα περάσουν.

Σε τέτοιες περιόδους, η σχέση με τον σύντροφό σας μπορεί να είναι εντόνως τεταμένη και είναι αναμενόμενο εφόσον και οι δύο ζείτε πολύ φορτισμένη στιγμή και το πιο εύκολο είναι να απομακρυνθείτε ο ένας από τον άλλον. Είναι δύσκολο να εκφράσετε ανοιχτά τα συναισθήματά σας αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό να το κάνετε και να συζητήσετε ό,τι σας επιβαρύνει.  Είναι πολύ πιθανό ο σύντροφός σας να μην ξέρει πώς να αγγίξει το θέμα αυτό μαζί σας και να φοβάται μην σας αναστατώσει. Αν δεν είστε έτοιμη να το συζητήσετε, να είστε ειλικρινής μαζί του ενημερώνοντάς τον ότι θα το κάνετε όταν νοιώθετε έτοιμη. Αν παρατηρείτε ότι η σχέση σας επιβαρύνετε πολύ από αυτή την κατάσταση, τότε θα ήταν φρόνιμο να δείτε σύμβουλο σχέσης να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε το πένθος μαζί.

Η συμβουλευτική μπορεί να σας βοηθήσει πολύ ώστε να βγάλετε από μέσα σας πνιγμένα συναισθήματα. Μπορεί να επιθυμείτε να συμμετέχετε σε ομάδα με άτομα που αντιμετωπίζουν την ίδια κατάσταση και σαφώς θα σας βοηθήσει κάτι τέτοιο εφόσον το να ακούσετε ιστορίες παρόμοιες με τη δική σας θα μειώσει το συναίσθημα απομόνωσης και μοναξιάς.

Η οικογένεια και οι φίλοι σας είναι εξαιρετική πηγή ενδυνάμωσης και υποστήριξής σας ομοίως. Όμως αν δείτε ότι αγνοούν αυτό που περνάτε και αυτό χειροτερεύει την συναισθηματική σας κατάσταση, αποφύγετέ το. Γιατί μπορεί να θυμώσετε μαζί τους και να πληγωθείτε, κι αυτό θα σας κάνει να αποξενωθείτε κοινωνικά από τους πιο κοντινούς σας ανθρώπους. Προσπαθήστε να θυμάστε ότι ίσως ο λόγος που το αγνοούν είναι ότι δεν θέλουν να σας αναστατώσουν φέρνοντας στο τραπέζι αυτό που σας πονάει. Να είστε όσο πιο ειλικρινείς δύναται με την οικογένεια και τους φίλους σας και να μην φοβάστε να τους μιλήσετε όταν έχετε την ανάγκη να σας ακούσουν.

Κάθε γυναίκα αντιμετωπίζει διαφορετικά την απώλεια όμως κάποιες μικρές και γενικές συμβουλές ίσως βοηθήσουν όλες σε κάποιο βαθμό.

Διάλειμμα. Από την εργασία ας πούμε και αφιερώνοντας λίγες μέρες στον εαυτό σας. Αν αυτό γίνει σε συνδυασμό με διάλειμμα του συντρόφου σας και το επιθυμείτε, κάντε το μαζί.

Κανόνες. Οι φίλοι και η οικογένεια συχνά δεν γνωρίζουν πότε είναι για σας η κατάλληλη στιγμή να συζητήσετε αυτό που σας συμβαίνει. Διευκολύνετέ τους λέγοντάς τους πότε δεν θέλετε να μιλήσετε καθόλου ή περισσότερο.

Ημερολόγιο. Ο καλύτερος τρόπος διαχείρισης των συναισθημάτων είναι το ελεύθερο γράψιμο όπου μπορείτε να δείτε και να αναλύσετε τα συναισθήματά σας. Έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει και στην επιτάχυνση της ανάρρωσης σε περιόδους θλίψης και πένθους.

Αναμνηστικό . Πολλοί γονείς βλέπουν ότι κάνοντας κάτι αναμνηστικό για το παιδί τους, βοηθάει σημαντικά και ουσιαστικά να διώξουν την θλίψη. Είτε αυτό είναι μια τελετή εις μνήμην του, είτε να φυτέψουν ένα δέντρο, να γράψουν για την εμπειρία τους ώστε να βοηθήσουν άλλους, να βρουν έναν ιδιαίτερο τρόπο να τιμήσουν την μνήμη του, η συμβολή του στην μετατροπή μιας αρνητικής κατάστασης σε πιο θετική είναι πολύ βοηθητική.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
0
Scroll to Top

Σημαντική

ενημέρωση

Το περιεχόμενο του παρόντος ιστότοπου είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας.