Αρχική » Εγκυμοσύνη / Τοκετός » 6 τρόποι να προλάβετε το “ψαλίδι” την ώρα του τοκετού

6 τρόποι να προλάβετε το “ψαλίδι” την ώρα του τοκετού

ΕΠΙΣΙΟΤΟΜΗ

 
H πρόληψη μιας περινεοτομίας ή ακόμη και του σκισίματος κατά τη διάρκεια της εξόδου του μωρού, είναι εφικτή και μάλιστα, υπάρχουν τρόποι να προετοιμάσετε το περίνεό σας για τη στιγμή αυτή! Δεν έχει σημασία σε ποιο στάδιο της εγκυμοσύνης είστε, μπορείτε από σήμερα να ξεκινήσετε να εφαρμόζετε κάποιους ή και όλους τους παρακάτω τρόπους.

Περινεοτομή. Πως μπορώ να την αποφύγω;
Η περινεοτομή είναι μια επέμβαση που γίνεται ανάμεσα στον κόλπο και στον πρωκτό (περίνεο) την ώρα του τοκετού  Πρέπει να γίνεται μόνο όταν υπάρχει ένδειξη (εμβρυουλκία κ.α) καθώς αποτελεί μια επώδυνη, αλλα και επικίνδυνη επέμβαση που μπορεί να προκαλέσει παροδικά ή μόνιμα προβλήματα (σεξουαλικές διαταραχές, περιναϊκός πόνος, κίνδυνος λοίμωξης κ.λ.π)

Τι μπορώ να κάνω για να μειώσω την πιθανότητα της «αναγκαίας» περινεοτομής;
Η μαία σου κατά τη διάρκεια των προγεννητικών σου συναντήσεων θα σε εκπαιδεύσει και θα σε συμβουλέψει για τα παρακάτω βήματα:

 Διατροφή

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, παίζει σημαντικό ρόλο στην ελαστικότητα του περινέου. Μην ξεχνάς να καταναλώνεις τουλάχιστον 2 λίτρα νερό για την ενυδάτωση του σώματος και των ιστών

Άσκηση

Εάν έχεις μια εγκυμοσύνη χωρίς επιπλοκές, συνιστάται να συνεχίσεις να γυμνάζεσαι στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει την αιματική κυκλοφορία, προάγει τη χαλάρωση και το αίσθημα ευεξίας.

Ιδιαίτερα στο δεύτερο τρίμηνο της κύησης, οπότε συνήθως εμφανίζεται πόνος στη μέση, η άσκηση έχει φανεί πως βοηθά στην ανακούφιση των συμπτωμάτων. Η μαία σου θα πρέπει να σε ενημερώσει για τις ευεργετικές επιδράσεις και τους κινδύνους της σωματικής δραστηριότητας και να σε συμβουλεύσει σχετικά με τη συχνότητα και τη διάρκεια της άσκησης. Επιπλέον, να σε εκπαιδεύσει ώστε να γνωρίζεις πότε θα πρέπει να διακόψεις την άσκηση και ενημερωθείς σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να ακολουθείς μετά την σωματική δραστηριότητα.

Ασκήσεις Κegel ή ασκήσεις πυελικού εδάφους

Ακόμη, θα πρέπει να ενθαρρύνεται η εφαρμογή των ασκήσεων Kegel. (Εικόνα 1.3) Οι ασκήσεις Kegel ή ασκήσεις του πυελικού εδάφους ενδυναμώνουν τους μύες του πυελικού εδάφους, βελτιώνουν το μυϊκό τόνο με αποτέλεσμα την μείωση της ακράτειας των ούρων προς το τέλος της κύησης και την περίοδο της λοχείας. Επίσης, βοηθούν στην ελαστικότητα του περινέου και κατ’ επέκταση στην πρόληψη της περινεοτομής.
Εικόνα 1.3 Ασκήσεις Κegel

Μασαζ περινέου

Εκτός από τις ασκήσεις Kegel, το μασάζ του περινέου έχει φανεί ότι είναι αρκετά αποτελεσματικό για την αύξηση της ελαστικότητας του περινέου (Εικόνα 1.4) (Εικόνα 1.5). Μπορεί να σε βοηθήσει και ο σύντροφος σου στην εφαρμογή του. Το μασάζ του περινέου ξεκινά από την 35η εβδομάδα της κύησης και πραγματοποιείται 3-4 φορές την εβδομάδα με διάρκεια 5 λεπτών. Η εφαρμογή του 1 ή 2 φορές την εβδομάδα έχει φανεί πως βοηθά εξίσου. Η μαία σου θα σε εκπαιδεύσει πως να κάνεις σωστά το μασαζ στις προγεννητικές σου συναντήσεις (Πίνακας1.1)

Πώς να κάνετε το μασαζ στο περίνεο
-Πλύνε τα χέρια σου
-Χρησιμοποίησε καθρέφτη, εάν θα το κάνεις μόνη σου
-Χρησιμοποίησε λάδι (π.χ αμυγδαλέλαιο-παραφινέλαιο)
-Επίλεξε μια αναπαυτική θέση (πλαϊνή με μαξιλάρια, ημικαθιστή, όρθια με το ένα πόδι υποβασταζόμενο σε ύψωμα)
-Τοποθέτησε τον αντίχειρα ή και τους δύο αντίχειρες σε βάθος 5 εκατοστών, πίεζε ελαφρά προς τα κάτω και στη συνέχεια δεξιά-αριστερά σχηματίζοντας το γράμμα U
-Μπορείς να το κάνεις μετά από ζεστό μπάνιο ώστε οι μυες να είναι χαλαροί
-Στην αρχή του μασάζ θα αισθάνεσαι έναν καύσο ή ένα «τσούξιμο», το οποίο στη συνέχεια θα ελαττώνεται σε ένταση.

  Την ώρα του τοκετού

Μην ξεχνάς οτί η εναλλαγή θέσεων βοηθά την λεκάνη σου να ανοίξει ώστε να φέρεις στον κόσμο το μωρό σου. Οι μπάλες τοκετού και διάφορες ασκήσεις που θα σου δείξει η μαία σου θα βοηθήσουν όχι μόνο το περίνεο σου αλλα θα δώσουν ακόμη περισσότερο «χώρο» για να κατέβει το μωρό σου. Η μαία σου μπορεί επίσης να τοποθετήσει ζεστές βρεγμένες κομπρέσες ή λαδάκι στο περίνεο σου ώστε να σε ανακουφίσει από τον καύσο και τον ερεθισμό που μπορεί να αισθανθείς εκείνη τη σπουδαία στιγμή.

Δικτυογραφία-Βιβλιογραφία:
ACOG. 2006 (reaffirmed 2008). Practice bulletin 71: Episiotomy. American College of Obstetricians and Gynecologists.
Beckmann MM, Stock OM (2013). Antenatal perineal massage for reducing perineal trauma. Cochrane Database of Systematic Reviews, Issue4.Available from: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.pub3/abstract

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Διαβάστε επίσης

Κατεβάστε δωρεάν με την εγγραφή σας το e-bοοκ "Οι Επιπλοκές της Επαναληπτικής Καισαρικής"

Λίγα λόγια για εμένα

0
Scroll to Top

Σημαντική

ενημέρωση

Το περιεχόμενο του παρόντος ιστότοπου είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας.