Αρχική » Επικαιρότητα » Το κοινωνιολογικό υπόβαθρου του Οικογενειακού Δικαίου.

Το κοινωνιολογικό υπόβαθρου του Οικογενειακού Δικαίου.

 

  • Το κοινωνιολογικό υπόβαθρου του Οικογενειακού
    Δικαίου.
    To οικογενειακό δίκαιο, αποτελεί το βασικό θεμέλιο της κοινωνίας
    διότι ρυθμίζει καίρια ζητήματα, περί της διευθέτησης των
    οικογενειακών σχέσεων ως προς όλες τις εκφάνσεις των, πλην
    όμως, οι κανονιστικές διατάξεις, δεν υπολείπονται του αναγκαίου
    τούτου κοινωνικού υποβάθρου, ή εν πολλοίς των πολιτικών
    αλλαγών, οι οποίες τυγχάνει να συντελούνται κατά καιρούς εις την
    βάση της κοινωνίας.
    Εν ολίγοις, δηλαδή οι φερόμενες ως παγιωμένες διατάξεις,
    αντανακλούν μία νοοτροπία ούτω αυτή έχει διαμορφωθεί,
    σφυρηλατηθεί, παγιωθεί και αποκρυσταλλωθεί, κατόπιν κοινωνικών
    κατακτήσεων, ή ιδεολογικών αντιπαραθέσεων.
    Ούτως εχόντων των πραγμάτων, πάσα φαινομενικά,
    ακινητοποιημένη διάταξη νόμου, αντανακλά την κατάκτηση και την
    εξέλικη μία διαπάλης μεταξύ των δύο φύλων, των αντιλήψεων και
    νοοτροπιών χρόνων.
    Εν τοιαύτη περιπτώσει, δυνάμεθα να πούμε, ότι ορισμένες,
    κοινωνιολογικού υποβάθρου, αντιλήψεις, όπως αυτές
    αντικατοπτρίζονται εις τις διατάξεις του Οικογενειακού δικαίου,
    προσκρούουν σφόδρα εις τον παιδοκεντρικό χαρακτήρα του, με
    άξονα δηλαδή και θεμέλιο το υπέρτερο συμφέρον του ανήλικου
    τέκνου, με ό,τι τούτο συνεπάγεται.
    Η διεπιστημονική ανάλυση του συμφέροντος του τέκνου, με βάσει
    έρευνες και επιστημονικές μελέτες, σηματοδοτούν την ψήφιση ενός
    νόμου, ο οποίος, αφού λάβει υπόψη τις αβελτηρίες, τις αστοχίες και
    τις εν γένει δυσχέρειες εφαρμογής εις την πράξη, του
    προηγούμενου Νόμου, επιδιώκει βελτιωτικά να ρυθμίσει λυσιτελώς
    τις αντικρουόμενες καταστάσεις, ούτως ώστε να εξισορροπήσει
    αρμονικά όλα τα έννομα αγαθά.
    Πλειστάκις η έννοια του δικαίου, δεν λαμβάνεται υπόψιν και
    υφίστανται και διαφόρου τύπου επιστημονικές διχοστασίες, οι
  • οποίες προσεγγίζουν το ίδιο το φαινόμενο, υπό ένα πιο
    πλουραλιστικό και πολύπτυχο πρίσμα, με αποτέλεσμα να, υπάρχει
    αμφιβολία για το ποία εν τέλει θα επικρατήσει.
    Συναφώς, υπάρχουν και αρτηριοσκληρωτικές αντιλήψεις, οι οποίες
    εδράζονται σε ιδεολογικο-πολιτικά πλέγματα αντιλήψεων, τα οποία
    δεν προσεγγίζουν ελεύθερα το αντικειμενικό φαινόμενο του
    Οικογενειακού Δικαίου, αλλά εις τον αντίποδα το θέτουν εις την
    κλίνη του προκρούστη, μέσω πολιτικών δογμάτων ή την εφαρμογή
    άτοπων για την περίπτωση οικονομικο-πολιτικών θεωριών, με
    αποτέλεσμα να επέρχεται σύγχυση, συσκότιση του αντικειμενικού
    στόχου.
    Ωσαύτως άλλη μερίδα, προσεγγίζει το εν λόγω φαινόμενο με
    γνώμονα αλλότρια ανομολόγητα συμφέροντα, εδραζόμενα σε
    συγκεκριμένες σκοπιμότητας, οι οποίες ενδεχομένως να αντίκεινται
    σφόδρα εις το συμφέρον του παιδιού, πλην όμως οι υποστηρικτές
    των, τις δικαιολογούν σθεναρά, με γνώμονα τις φιλοσοφικές τους
    πεποιθήσεις και την υπό αυτούς θέαση της πραγματικότητας.
    Τις ως άνω τάσεις, σκοπίμως παραθέτω, δια να καταδείξω
    εύγλωττα, την βάσανο ψήφισης ενός νομοσχεδίου, το οποίο δεν
    αποτελεί μία απλή, ως φαίνεται κανονιστική διαδικασία, αλλά
    αντανακλά ένα πλέγμα σχέσεων, απόψεων, προοδευτικών,
    συντηρητικών ή και ενδεχομένως καθεστωτικών ανελαστικών
    αντιλήψεων.
    Το μείζον ζητούμενο εν προκειμένω, είναι κατά την ταπεινή μου
    γνώμη να επέλθει η εξής διελκυστίνδα σταθμίσεως, αρυομένη εκ
    των ακολούθων στοιχείων : αφενός τις σοβούσες αστοχίες του
    παρελθόντος όπως προκύπτουν από την υφιστάμενη πολυσχιδή και
    δαψιλή νομολογία όλων των βαθμίδων των δικαστηρίων και εξ
    ετέρου από τα τις τάσεις της κοινωνίας, αίροντας, ιδεοληπτικές
    αγκυλώσεις, πολιτικές σκοπιμότητες και μικρο-κομματικά
    συμφέροντα, με αποκλειστικό γνώμονα το καλώς νοούμενο
    συμφέρον του τέκνου, κατά την διάρκεια της ηλικίας του, η οποία
    είναι δεκτική να υπόκειται εις γονική μέριμνα και επιμέλεια, με
  • ορίζοντα όμως το απώτερο μέλλον του, διότι ο υγιής τρόπος
    ανάπτυξης της κρίσιμης αυτής ηλικίας του θα αποτελέσει εκ των
    ων ούκ άνευ και το εφαλτήριο για την ισόρροπη ανάπτυξη της
    προσωπικότητας του εφ’ όρου ζωής.
    Εν κατακλείδι, ως κοινωνία έχουμε ακόμη, ιδιαίτερο άγος και άχθος
    ίνα επιτύχουμε το ποθούμενο στόχο, να ρυθμίσουμε αποτελεσματικά
    την ζωή μας, καθοιονδήποτε τρόπο, ικανό και πρόσφορο να
    επιτύχουμε και την καλύτερη ρύθμιση για την ζωή με γνώμονα την
    βελτίωση της ζωής του και διατί όχι την ευτυχία του, πλην όμως
    για να επιτευχθεί τούτο απαιτείται ώσμωση, διαβούλευση και
    επιστημονική κατάρτιση και όχι απλώς μεταφύτευση επείσακτων
    αναχρονιστικών ιδεολογημάτων ή άτοπων κινημάτων, τα οποία
    οδηγούν εις τον όλεθρο και την καταστροφή.
    Η ζωή των παιδιών απαιτούν ειλικρίνεια και ευαισθησία, και όχι να
    αποτελούν απλώς, στείρα προέκταση και υποχείριο των γονέων
    τους, τώρα εις ακραίες αντιπαιδαγωγικές και ποινικώς
    αξιοκατάκριτες συμπεριφορές και περιπτώσεις ήδη προβλέπεται ο
    απηνής κολασμός τους, δια της Ποινικής Εννόμου Τάξεω

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Διαβάστε επίσης

Κατεβάστε δωρεάν με την εγγραφή σας το e-bοοκ "Οι Επιπλοκές της Επαναληπτικής Καισαρικής"

Λίγα λόγια για εμένα

0
Scroll to Top

Σημαντική

ενημέρωση

Το περιεχόμενο του παρόντος ιστότοπου είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας.