Αρχική » Υγεία & Διατροφή » Ισχυρό ανοσοποιητικό εναντίον COVID-19

Ισχυρό ανοσοποιητικό εναντίον COVID-19

Η εξάπλωση του CoVid-19 συνεχίζει να προκαλεί ανησυχία παγκοσμίως και ενώ φαίνεται πια ότι καμία ομάδα του πληθυσμού δεν είναι άτρωτη απέναντι στον ιό, ιδιαιτέρως ευάλωτα είναι τα άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Καθένας μας μπορεί να έρθει σε επαφή με τον ιό και εκτός από τις διεθνείς συστάσεις για την προστασία μας, η ενίσχυση του ανοσοποιητικού μάλλον αποτελεί το πιο δυνατό μας όπλο ενάντια σε κάθε παθογόνο εισβολέα συμπεριλαμβανομένου και του SARS-Cov-2.

Πώς μπορούμε λοιπόν να ενισχύσουμε με φυσικό τρόπο το ανοσοποιητικό μας ώστε να αμύνεται για εμάς με τον καλύτερο τρόπο;

  1. ΤΡΩΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι οι πιο πλούσιες τροφές σε αντιοξειδωτικά συστατικά τα οποία ως γνωστόν ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Ιδιαίτερη αναφορά στη βιβλιογραφία γίνεται για την ευεργετική δράση των φλαβονοειδών (ανθοκυανιδίνες, φλαβόνες, φλαβονόνες, φλαβονόλες, ισοφλαβόνες) ενάντια στις λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού. Τροφές πλούσιες σε φλαβονοειδή είναι τα μούρα (φράουλες, βατόμουρα, μύρτιλα κ.λ.π), το κακάο, τα σταφύλια, τα μήλα, τα εσπεριδοειδή, το κρεμμύδι, το σκόρδο, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το μαύρο τσάι κ.α

Η βιταμίνη C είναι επίσης γνωστή για την ενισχυτική της δράση προς το ανοσοποιητικό η οποία βρίσκεται σε τροφές όπως είναι οι πιπεριές, οι φράουλες, το μπρόκολο, τα εσπερειδοειδή, το kale κ.α. Σημαντικά μικροθρεπτικά συστατικά για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού αποτελούν επίσης ο ψευδάργυρος και το σελήνιο τα οποία τα βρίσκουμε καταναλώνοντας όσπρια, δημητριακά και ξηρούς καρπούς.

Άλλες κατηγορίες τροφών με ενισχυτική δράση είναι τα σταυρανθή λαχανικά δηλαδή το λάχανο, το κουνουπίδι, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα σέσκουλα, τα άγρια χόρτα (βρούβες ή σινάπι) και τα γογγύλια. Είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες και ανόργανα συστατικά όπως είναι το κάλιο και το ασβέστιο.

  1. ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ

Τα βότανα και τα μπαχαρικά χρησιμοποιούνται από την αρχαιότητα για τη θεραπευτική τους δράση. Ανάμεσα στα πιο ευεργετικά για το ανοσοποιητικό μας είναι ο κουρκουμάς, το τζίντζερ, η καυτερή πιπεριά, η κανέλα, η εχινάκεια, το θυμάρι, το δενδρολίβανο. Αν δεν τα συμπεριλαμβάνετε ήδη στην καθημερινότητά σας ξεκινήστε βάζοντας τα στο τραπέζι σας από αύριο!

  1. ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΕΝΤΕΡΙΚΟ ΜΑΣ ΜΙΚΡΟΒΙΩΜΑ

Το εντερικό μας οικοσύστημα είναι πια αναγνωρισμένο σαν αναπόσπαστο κομμάτι του ανοσοποιητικού μας συστήματος και όσο εμείς το φροντίζουμε τόσο αυτό φροντίζει εμάς. Οι φυτικές ίνες που βρίσκονται αποκλειστικά στα φυτικά τρόφιμα αποτελούν τον καλύτερο τρόπο να ενισχύσουμε το εντερικό μας μικροβίωμα. Μια φυτοφαγική διατροφή με ποικιλία και όσο το δυνατό λιγότερο επεξεργασμένες τροφές είναι το κλειδί για ένα υγιές εντερικό οικοσύστημα.

  1. Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΥΠΝΟΥ

Το σώμα μας είναι βιολογικά προγραμματισμένο να δουλεύει με βάση τον κιρκαδικό ρυθμό δηλαδή να βρίσκεται σε εγρήγορση τις ώρες τις ημέρας και να χαλαρώνει όταν πέφτει το σκοτάδι. Τον κιρκαδικό ρυθμό ακολουθεί και ο μεταβολικός ρυθμός δηλαδή όλες οι βιοχημικές διαδικασίες που συμβαίνουν στο σώμα μας. Η βέλτιστη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος εξαρτάται άμεσα από την εύρυθμη λειτουργία της βιοχημείας μας και έτσι ο καλός ύπνος είναι κρίσιμης σημασίας για να δουλεύουν όλα σωστά. Φροντίστε λοιπόν να δημιουργήσετε μια χαλαρωτική βραδινή ρουτίνα και επιτρέψτε στο σώμα σας να απολαμβάνει τουλάχιστον 7 ώρες συνεχόμενου ύπνου ιδανικά μεταξύ 11 τη νύχτα και 7 το πρωί.

  1. ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

Η καθημερινή σωματική άσκηση είναι αποδεδειγμένο ότι ενισχύει τα επίπεδα ευεξίας και συμβάλλει στη διατήρηση καλής υγείας. Ακόμα και 30’ μέτριας έντασης καθημερινής σωματικής άσκησης όπως το ζωηρό περπάτημα με καλή παρέα αρκούν!

6.  ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΞΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΜΑΚΡΙΑ 

Το χρόνιο στρες αποτελεί κατάσταση χρόνιας φλεγμονής  κατά την οποία η λειτουργία του ανοσοποιητικού μειώνεται. Όσο και αν φαίνεται δύσκολο για το σύγχρονο άνθρωπο να ζήσει χωρίς στρες ο καθένας μας μπορεί να βρει τρόπους χαλάρωσης μέσα στην ημέρα να αφιερώνεται σε ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες με ή χωρίς  παρέα. Το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών επίσης επιβαρύνουν σημαντικά το ανοσοποιητικό μας κ δεν υπάρχει ασφαλής ελάχιστη χρήση.

Οι καιροί που ζούμε δυστυχώς δεν βοηθάνε για να απολαμβάνουμε περισσότερα και υγιέστερα χρόνια. Υπάρχουν ωστόσο πράγματα τα οποία ακόμα είναι στο χέρι μας όπως οι καλές μας συνήθειες και η καλή μας διάθεση! Μην παραβλέπετε την αξία τους!

 

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Διαβάστε επίσης

Θέλετε να είστε πάντα ενημερωμένοι

Λίγα λόγια για εμένα

0
Scroll to Top

Σημαντική

ενημέρωση

Το περιεχόμενο του παρόντος ιστότοπου είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας.