Αρχική » Επικαιρότητα » Διαζύγιο: Η ψυχολογία των Παιδιών κατά τις Εορτές

Διαζύγιο: Η ψυχολογία των Παιδιών κατά τις Εορτές

Είναι πρόδηλο ότι η έννοια του συμφέροντος του ανήλικου τέκνου,
εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, μα πρωτίστως βασίζεται εις
την βούληση αμφότερων των γονέων, -αναλύω την παράμετρο όπου
οι γονείς είναι διαζευγμένοι- σε αυτές τις περιπτώσεις, οι γονείς με
αμοιβαίες υποχωρήσεις, εις το μέτρο του δυνατού επιβάλλεται να
συμπεριφέρονται προς το τέκνο τους, τοιουτοτρόπως, ούτως ώστε
να αμβλύνονται κατά το δυνατόν οι συνέπειες της διαζεύξεως εις
τον ψυχισμό τους.
Ωσαύτως μία βασική παράμετρος η οποία δέον όπως καταστεί,
συνείδηση ως προς τους γονείς, είναι ότι, το παιδί, προϊόντος του
χρόνου, ανεξαρτήτως ποιος γονέας ασκεί την επιμέλεια,
αναγνωρίζει και τους δύο γονείς, τούτο δε, θα διαφανεί, εφόσον
ενηλικιωθεί και αναζητήσει το παρελθόν και τις ρίζες του, ως εκ
τούτου λοιπόν απαιτείται και επιβάλλεται ιδιαίτερη προσοχή ως
προς τον τρόπο χειρισμού της εύθραυστης ψυχής ενός ανήλικου
τέκνου, καθότι ο εκάστοτε γονεύς δέον όπως δει το ίδιο το παιδί
κατά την εξέλιξή του εις το απώτερο μέλλον και όχι μόνον ως προς
το παρόν.
Μόνον κατά αυτόν τον τρόπο θα επιδιώξει στρατηγικά να του
παράσχει το πλέγμα εκείνο των αξιών, το οποίο θα του δώσει το
εφαλτήριο, τα αναγκαία εφόδια καθώς και τα ικανά εχέγγυα, δια
να αναπτυχθεί πολυπλεύρως και ορθώς κατά την διάρκεια της ζωής
του, διότι εάν ο γονεύς συνειδητοποιήσει την ευθύνη μίας νέας
ζωής , μίας ξεχωριστής προσωπικότητας εις το χρόνο θα
αντιληφθεί το μέγεθος της ευθύνης και θα αρκετά
πράγματα δια τον ορθό και κατάλληλο τρόπο διαπαιδαγωγήσεως
των τέκνων του.
Άλλως ο εκάστοτε γονεύς, θα εγκλωβίζεται εις την
καθημερινότητα δίχως να προσδίδει την προσήκουσα βαρύτητα ως
προς την ορθή κατεύθυνση αγωγής και ανατροφής προς το τέκνο
του, διότι η αντίληψη, η ερμηνεία και η ίδια η εξέλιξη του ανηλίκου,
  • απαιτεί ιδιαίτερη φροντίδα, προσοχή, αφοσίωση, ανοχή και
    επιείκεια, η οποία προσιδιάζει προς την ευαίσθητη ηλικία των
    ανήλικων τέκνων, όπου αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα με
    τον ιδικό τους τρόπο.
    Ανεξαρτήτως ως άνω βασικών αρχών, καθίσταται αποδεδειγμένο
    και παραδεδεγμένο συμφώνως προς έγκυρες έρευνες, ότι τα παιδιά
    τυγχάνει να προσαρμόζονται και τρόπον τινά να υποκρίνεται
    αναλόγως το τι επιθυμούν να αποσπάσουν τεχνηέντως, ήτοι να
    υφαρπάξουν από τον έναν ή άλλο κάθε φορά γονέα τους.
    Εννοώ δηλαδή ότι οι έριδες, οι προστριβές και οι φιλονικίες μεταξύ
    των δύο γονέων, δημιουργούν αφεύκτως ένα συγκρουσιακό κλίμα,
    το οποίο αναποδράστως έχει αντίκτυπο εις την ψυχοσύνθεση του
    τέκνου, το οποίο, αρχικώς εξ ενστίκτου, αναζητά να εύρει τρόπους
    γαλήνης και θαλπωρής, όταν αντιλαμβάνεται ότι τούτο καθίσταται
    αντικειμενικώς αδύνατο προσαρμόζεται εις τα δεδομένα της
    κατάστασης, με αποτέλεσμα, να χειρίζεται υπό μία έννοια τους
    γονείς του, όχι από ιδιοτέλεια αλλά, ως τρόπο εξισορρόπησης της
    καταστάσεως.
    Οι συνέπειες ενός διαζυγίου, δεν είναι κατ’ ανάγκη επαχθείς,
    εφόσον ασφαλώς η έκδοση διαζυγίου συνιστά μία μορφή θεραπείας
    και όχι αφορμή πυροδοτήσεως συγκρούσεων και διαρκών
    αντιδράσεων και εντάσεων μεταξύ των διαζευγμένων συζύγων, με
    αποδέκτη το ανήλικο τέκνο.
    Άρα κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, δεν υφίσταται μία γενική
    αρχή εν είδει πανάκειας, όλως τουναντίον, η διάπλαση της
    πραγματικότητας και η αξιολογική στάθμιση των ετερόκλητων εν
    ταυτώ σχέσεων, αφενός της σχέσεως με το τέκνο μας αλλά και με
    τον πρώην σύζυγό μας, αποτελεί ένα ακροσφαλές εκκρεμές, όμως η
    λυσιτελής και τελέσφορα οριοθέτηση των σχέσεων αυτών,
    εναπόκειται αμιγώς εις την ιδική μας διακριτική ευχέρεια, όπως και
    η ίδια εξάλλου η ζωή, υπό την έννοια δυνάμεθα, αρκεί να θέλουμε
    να βελτιωνόμαστε, να εντοπίζουμε τα σφάλματά μας και να
    προχωρούμε πιο ισχυροί με γνώμονα το μέλλον.
  • Εν κατακλείδι, ενόψει της Αναστάσεως και των Αγίων Αυτών
    ημερών, η οικογενειακή θαλπωρή, η διασφάλιση της μοναδικότητας
    αυτών των Εορτών όπως και των Χριστουγέννων, με όσες
    σοβούσες αντιξοότητες, αποτελούν πάντοτε μία πρόκληση, να
    χαραχθούν ανεξίτηλα ευφρόσυνα και χαρούμενα εις την μνήμη και
    την αγνή ψυχή των παιδιών, διότι όλη η πνευματική περιρρέουσα
    ατμόσφαιρα μέχρι της Ανάσταση, αλλά συνάμα και οι άνυδροι, εν
    προκειμένω, καταναλωτικοί συμβολισμοί αποτελούν, εκ των ών ούκ
    παιδιά, διότι κατά αυτόν τον τρόπο θα έχουν άπλετο χρόνο για
    παιχνίδι, επικοινωνία και επαφή μετά τους γονείς τους, βιώνοντας
    έντονα την διαφορετικότητα των ημερών αυτών από την στυγνή
    καθημερινότητα

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Διαβάστε επίσης

Κατεβάστε δωρεάν με την εγγραφή σας το e-bοοκ "Οι Επιπλοκές της Επαναληπτικής Καισαρικής"

Λίγα λόγια για εμένα

0
Scroll to Top

Σημαντική

ενημέρωση

Το περιεχόμενο του παρόντος ιστότοπου είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας.