Αρχική » Παιδί » Τι είναι τα βιντεοπαιχνίδια που παίζουν τα παιδιά

Τι είναι τα βιντεοπαιχνίδια που παίζουν τα παιδιά

  • Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι προγράμματα παιχνιδιών  που χρησιμοποιούν
    κινούμενες οπτικές
    παραστάσεις και ηχητικά μηνύματα για να αποδώσουν
    την εξέλιξη της εικονικής πραγματικότητας,
    που διαμορφώνει ο χρήστης  με βάση τις επιλογές του και τους κανόνες του
    παιχνιδιού.
       Κυκλοφορούν με την μορφή κασσετών, δισκετών ή ψηφιακών δίσκων.
    Ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι επίσης και οι μικρές ή μεγάλες επαγγελματικές συσκευές με οθόνη για την
    λειτουργία τέτοιων προγραμμάτων (Μπαμπινιώτης, 2002). Το νέο αυτό μέσο επικοινωνίας και
    ψυχαγωγίας, όπως φαίνεται θα κυριαρχήσει στον τομέα της διασκέδασης τα επόμενα χρόνια, αφού
    έχει ενθουσιάσει τόσο τους νέους όσο και τους μεγαλύτερους.
    Σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι ο παίκτης αλληλεπιδρά με αντικείμενα τα οποία εκτίθενται στην
    οθόνη. Το παιχνίδι σε αυτό το είδος, μπορεί γενικότερα να περιγραφεί σαν μια αλληλεπίδραση του
    παίκτη με το με το αντικείμενο του παιχνιδιού. Έτσι η αλληλεπίδραση μπορεί να είναι άμεση,
    όπως ο έλεγχος/ρύθμιση, αλλά και έμμεση όπως είναι οι σχεδιαστικές πλευρές του παιχνιδιού ,τα
    επίπεδα βαθμού δυσκολίας και τα γραφικά (http://en.wikipedia.org/wiki).
    Μερικοί ενήλικες φοβούνται πως τα βιντεοπαιχνίδια είναι επιπόλαια, ανόητα,
    αποχαυνωτικά και βίαια και ότι ενισχύουν τις αντικοινωνικές τάσεις. Υπάρχουν ωστόσο και
    αρκετοί, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι τα παιχνίδια αυτά αποτελούν ένα καλό μέσο εξάσκησης του
    μυαλού.
    Τα βιντεοπαιχνίδια βρήκαν απήχηση στο ευρύ κοινό και μπόρεσαν να προσελκύσουν τόσο
    τα παιδιά όσο και τους ενήλικες, ικανοποιώντας την επιθυμία τους για παιχνίδι με δράση, αγωνία
    και ένταση, προκαλώντας τους κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, μια “έκρηξη συναισθημάτων”
    καθώς λέγετε.
    Ο Rick Sinatra, προγραμματιστής κομπιούτερ, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «τα βιντεοπαιχνίδια
    είναι επαναστατικά: Είναι η αρχή της αλληλεπίδρασης των ανθρωπίνων όντων με την τεχνητή
    νοημοσύνη», (οπ. αν. στο Greenfield,1998, σελ. 120).
    Είναι επίσης χρήσιμο να αναφερθεί ότι τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να παιχτούν μέσω
    πολλών και διαφορετικών μηχανών και συστημάτων διανομής, συμπεριλαμβανομένου των
    ατομικών σετ παιχνιδιών, των παλαιών συστημάτων υπολογιστών και των ατομικών ηλεκτρονικών
    υπολογιστών. Το ίντερνετ, μπορεί επιπλέον να λειτουργήσει υποστηρικτικά, με το να μεταδίδει
    πληροφορίες που αφορούν τα βιντεοπαιχνίδια.
    Τα παιχνίδια μεταφέρονται μέσα στους ατομικούς υπολογιστές μέσο ειδικών προγραμμάτων
    ή από το ίντερνετ. Με την υποστήριξη του ίντερνετ οι παίκτες έχουν επίσης την δυνατότητα να
    παίζουν και με άλλους παίκτες, οι οποίοι είναι την ίδια στιγμή συνδεδεμένοι .
    Όπως υποστηρίζει η Turkle, «Τα βιντεοπαιχνίδια είναι ένα παράθυρο σε ένα νέο είδος οικειότητας
    με τις μηχανές. Η ειδική σχέση που οι παίκτες διαμορφώνουν με τα βιντεοπαιχνίδια, έχει στοιχεία
    τα οποία είναι κοινά με τις αλληλεπιδράσεις με άλλα είδη υπολογιστών. Η δύναμη και η γοητεία
    που δίδουν τα βιντεοπαιχνίδια είναι η δύναμη των υπολογιστών»
    Η γοητεία των βιντεοπαιχνιδιών
    Τι είναι άραγε αυτό που κάνει τα βιντεοπαιχνίδια ικανά να ανταγωνιστούν με επιτυχία όλα αυτά τα
    πράγματα που έκαναν τα παιδιά, πριν αυτού του είδους η ψυχαγωγία κατακλύσει την ζωή τους; Τι
    είναι αυτό που τα ελκύει τόσο πολύ σε αυτά τα παιχνίδια;
    Τα βιντεοπαιχνίδια χρησιμοποιούν την οθόνη για να παρουσιάσουν οπτική κίνηση. Η
    δυναμική αυτή της οπτικής κίνησης που μπορεί να αναπτύξει την φαντασία, παράλληλα με την
    οπτική δράση που περιέχουν τα παιχνίδια αυτά, είναι δύο πολύ σημαντικά στοιχεία, τα οποία
    ενισχύουν την συγκέντρωση του ενδιαφέροντος των παιδιών στην οθόνη. Και αυτό μπορεί εύκολα
    να διαπιστωθεί από το γεγονός ότι τα δημοφιλέστερα βιντεοπαιχνίδια αποτελούνται από τεράστιες
    ποσότητες οπτικής και απτικής δράσης, γεγονός το οποίο μπορεί να θεωρηθεί, ότι είναι μια από τις
    πηγές της ανταπόκρισης που βρίσκουν τα παιδιά σε αυτά τα παιχνίδια (Greenfield, 1998).
    Επιπλέον, τα βιντεοπαιχνίδια, πέρα από το δυναμικό οπτικό στοιχείο που τα χαρακτηρίζει, έχουν
    επίσης και την δυνατότητα της άμεσης επίδρασης του υποκειμένου σε αυτά. Η εξέλιξη ενός
    παιχνιδιού για παράδειγμα και η ενδεχόμενη επιτυχία ή αποτυχία του παίκτη εξαρτάται σε ένα
    πολύ μεγάλο ποσοστό από τις πράξεις και τις κινήσεις του, μέσα στο παιχνίδι. Υπάρχει μια άμεση
    αλληλεπίδραση ανάμεσα στον παίκτη και το παιχνίδι, αφού ο ίδιος έχει έναν ρόλο καθοριστικό, με
    την δυνατότητα που έχει να αλλάζει τα δεδομένα του παιχνιδιού και τους κανόνες αυτού. Μπορεί
    ακόμα να επέμβει και στο σενάριο δίνοντας στο παιχνίδι την πλοκή που ο ίδιος πολλές φορές
    επιθυμεί, ή να κάνει τον ήρωα να αντιδράσει σύμφωνα με τις δικές του επιθυμίες. Η ενεργή αυτή
    συμμετοχή του παίκτη παράλληλα με την αίσθηση κυριαρχίας και την αίσθηση του απόλυτου
    ελέγχου, φαίνεται να είναι μερικά από τα πιο σημαντικά στοιχεία έλξης των ατόμων στα
    βιντεοπαιχνίδια. Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο των παιδιών στην παρακάτω έρευνα «[ Ένα
    κορίτσι εννέα χρόνων είπε: «στην τηλεόραση αν θέλεις να κάνεις κάποιον να πεθάνει δεν, μπορείς.
    Στο ¨Pac-Man όμως, αν θες να ‘’φας’’ ένα φαντασματάκι μπορείς». Ένα άλλο κορίτσι της ίδιας
    ηλικίας είπε: «στην τηλεόραση δεν μπορείς να πεις ‘’πυροβόλησε τώρα’’ ή στον Ποπάι “φάε τώρα το
    σπανάκι σου’’». Συνέχισε λέγοντας ότι αισθάνονταν ανικανοποίητη παρακολουθώντας τον Ποπάι
    και βλέποντάς τον να μην τρώει το σπανάκι του την στιγμή που η ίδια ήθελε να τον βλέπει να το
    τρώει»
    Ο συνδυασμός λοιπόν του οπτικού δυναμισμού, με την ενεργό συμμετοχή του παίκτη, που
    πρωτοεμφανίστηκε στα βιντεοπαιχνίδια και δεδομένου ότι τα παιδιά έλκονται από δραστηριότητες
    που τους επιτρέπουν να συμμετέχουν και τα ίδια σε αυτές, έκανε τα παιχνίδια αυτά να φαντάζουν
    τόσο ελκυστικά, όσο και επιθυμητά στα μάτια των παιδιών.
    Συγκρίνοντας τα βιντεοπαιχνίδια με τα υπόλοιπα παιχνίδια εσωτερικού χώρου, (π.χ
    επιτραπέζια), ο Malone, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ύπαρξη ενός στόχου είναι καθοριστική για
    τη δημοτικότητα ενός παιχνιδιού. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό που κάνει τα βιντεοπαιχνίδια να
    ξεχωρίζουν από τα άλλα παιχνίδια. Άλλα χαρακτηριστικά που βρήκε και που εξασφαλίζουν την
    δημοτικότητα των βιντεοπαιχνιδιών, έναντι στα παιχνίδια εσωτερικού χώρου όπως τα επιτραπέζια
    παιχνίδια ή τα παιχνίδια με κάρτες, ήταν το αυτόματο σκορ, τα ακουστικά εφέ, η τύχη και η
    σπουδαιότητα της ταχύτητας όσον αφορά την αντίδραση του παίκτη. Η τύχη και η ταχύτητα
    αποτελούν τμήμα και μερικών συμβατικών παιχνιδιών, αλλά το αυτόματο δόσιμο των σκορ και τα
    ακουστικά εφέ, είναι ουσιαστικά αδύνατο να υπάρξουν χωρίς ηλεκτρονικά μέσα».

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Διαβάστε επίσης

Κατεβάστε δωρεάν με την εγγραφή σας το e-bοοκ "Οι Επιπλοκές της Επαναληπτικής Καισαρικής"

Λίγα λόγια για εμένα

0
Scroll to Top

Σημαντική

ενημέρωση

Το περιεχόμενο του παρόντος ιστότοπου είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας.