Το μωρό έρχεται. Το σεξ φεύγει;

Γράφει η Άννα Μιχαλάκη

ζευγάρι κάθεται στις άκρες του κρεβατιού και κοιτάζεται από μακριά

Ναι, λοιπόν! Γίνατε γονείς! Η σχέση σας πια απέκτησε μια νέα δυναμική. Εκτός από σύντροφοι, μοιράζεστε και έναν ακόμη ρόλο, αυτό του γονέα.

Για να είμαστε ειλικρινείς, η μητρότητα είναι υπέροχη. Ειδικά τα πρώτα χρόνια με το μωρό είναι ένας καινούριος θαυμαστός κόσμος. Είναι η περίοδος που γνωρίζεις το νέο αυτό άνθρωπο που ήρθε στη ζωή σου και που μαζί του ανακαλύπτεις και τόσα πολλά κομμάτια του εαυτού σου.

Επειδή, όμως τα νομίσματα έχουν πάντα δυο όψεις… Δεν είναι λίγες οι φορές που αισθάνεσαι από κουρασμένη ως εξουθενωμένη. Δεν είναι λίγα εκείνα τα βράδια που ο ύπνος σε παίρνει με τη σκέψη “Τώρα θα σηκωθώ, είναι νωρίς ακόμα, θα διαβάσω εκείνο το βιβλίο/θα δω ταινία/θα πάρω τηλέφωνο τη φίλη μου” κ.ο.κ. Κι εκείνο το αίσθημα ότι δεν αντέχεις κανένα άλλο άγγιγμα, θες απλά να είσαι λίγο με τον εαυτό σου, χωρίς να μιλάς, χωρίς να σκέφτεσαι. Ευχάριστα νέα. Είναι ΟΚ να νιώθεις έτσι! 

Και τι γίνεται όταν εμφανίζεται και ο παρονομαστής ΣΕΞ στην εξίσωση;

Αν ανήκεις στην κατηγορία των γυναικών που η μητρότητα δεν έχει επηρεάσει την επιθυμία σου για σεξ, τότε μπορείς να κάτσεις αναπαυτικά και χαρείς με την τύχη σου! Αν όμως, ανήκεις στην άλλη κατηγορία, τότε σίγουρα παρακάτω θα βρεις απαντήσεις σε πολλές από τις ερωτήσεις σου. Απαντήσεις για ένα θέμα που τις περισσότερες φορές δεν συζητιέται ανοιχτά, γιατί δυστυχώς η γυναικεία ικανοποίηση, ακόμα θεωρείται ταμπού από κάποιους/ες.

Γιατί νιώθω λιγότερη επιθυμία για σεξ;

Η απάντηση είναι λίγο πολύ γνωστή. Τις περισσότερες φορές, απλά και μόνο η κούρασή σου είναι αρκετή για να μην αφήνει χώρο στη σεξουαλική σου ενέργεια να εξωτερικευθεί. Παράλληλα, ίσως η νέα σου εικόνα (αυτή η κυρία που βλέπεις στον καθρέφτη με τα μαλλιά κότσο, τη φόρμα και το βλέμμα που κραυγάζει “έχω να κοιμηθώ σαν άνθρωπος μήνες”) να μην σε αφήνει να δεις τον παλιό καλό σέξυ εαυτό σου. Σαν να μην είναι αυτά ήδη αρκετά, μετά τη γέννα, οι ορμόνες σου παίζουν μεγάλο ρόλο στη σεξουαλική επιθυμία. Ο θηλασμός από μόνος του είναι γνωστό ότι μειώνει την ερωτική επιθυμία, καθώς η προλακτίνη, η ορμόνη της γαλακτοπαραγωγής, βάζει για λίγο τη λίμπιντό σου στον πάγκο (ή στον πάγο, όπως προτιμάς). Εκτός από τη δράση της προλακτίνης και τα οιστρογόνα σου είναι πολύ μειωμένα, γεγονός που κάνει τον κόλπο σου να μην υγραίνεται όσο χρειάζεται και να καταλήγει κάποιες φορές σε επίπονη επαφή. Όπως καταλαβαίνεις, η λιγότερη επιθυμία για σεξ είναι κάτι πολύ συχνό και απόλυτα λογικό και αναμενόμενο με βάση τις νέες συνθήκες στη ζωή σου.

Θα αυξηθεί ξανά η επιθυμία μου και πότε;

Σίγουρα θα παρατηρήσεις μεγάλη διαφορά, όταν ο κύκλος σου επιστρέψει στη συνηθισμένη λειτουργία του, όταν δηλαδή δεις ξανά περίοδο. Η επιθυμία σου σιγά σιγά θα αυξάνεται και πάλι, ενώ ο κόλπος σου θα υγραίνεται πολύ περισσότερο. Οι βιολογικοί δείκτες δηλαδή, δεν είναι αυτοί που θα επηρεάζουν πια σε τόσο μεγάλο βαθμό την ερωτική επιθυμία σου. Παρόλα αυτά, ο παράγοντας της κούρασης, πιθανότατα να είναι ακόμα εκεί. Give yourself a break! Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το “κυριολεκτικά” σημαίνει να προσπαθήσεις να βρεις μέσα στην ημέρα ασχολίες που να σε χαλαρώνουν, που να μην έχουν σχέση με κάποιον άλλον παρά μόνο με σένα. Δεν είναι απαραίτητο να βρεις μεγάλη διάρκεια για τις ασχολίες αυτές. Ακόμη και ένα εικοσάλεπτο περπάτημα, αν αυτό επιλέγεις είναι ικανό να αλλάξει την  ψυχολογία σου άμεσα. Το “μεταφορικά” από την άλλη έχει να κάνει με την αποδοχή της κατάστασης. Το να μην έχεις έντονη ερωτική επιθυμία σε μια περίοδο που η κούραση έχει χτυπήσει κόκκινο, δεν σου φαίνεται λογικό; Το συναισθηματικό δόσιμο, είναι επίσης τόσο μεγάλο, που την ελάχιστη ώρα που έχεις χωρίς το μωρό σου, είναι πιθανό να θες λίγο να εξισορροπήσεις τα συναισθήματα σου.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για τον σύντροφό σου;

Αυτή είναι η ερώτηση κλειδί. Πολλές γυναίκες θεωρούμε ότι η μειωμένη επιθυμία για σεξ θα μεταφραστεί ως μειωμένη έλξη προς τον σύντροφο. Ακόμη κι αν αυτό κάποιες φορές μπορεί να ισχύει, ωστόσο στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η μειωμένη επιθυμία σχετίζεται πολύ περισσότερο με όσα προαναφέρονται (βλ. κούραση, εικόνα για τον εαυτό, ορμονικές αλλαγές) παρά με την επιθυμία προς τον σύντροφο καθαυτή. Από την άλλη μεριά, ο σύντροφος που και εκείνος από τη μεριά του έρχεται αντιμέτωπος με νέες συνθήκες και στη σεξουαλική του ζωή, είναι σημαντικό να ξέρει πως αισθάνεσαι. Δεν πιστεύω ότι εκεί έξω υπάρχει κανένα αληθινό αρσενικό που να μπορεί να δεχτεί ότι η σύντροφός του κάνει σεξ μαζί του για να του κάνει τη χάρη, ενώ στην πραγματικότητα δυσκολεύεται/δεν θέλει/πονάει/προτιμά να κοιμηθεί. Και που ξέρεις, μπορεί το μόνο που χρειάζεσαι για να χαλαρώσεις και να απολαύσεις το σεξ και πάλι είναι να αφαιρεθεί αυτή η πίεση που έχεις μέσα σου ότι “πρέπει να κάνω σεξ”. Από την άλλη πάλι, όσο πιο ανοιχτά μιλάτε για τις ανάγκες σας, όποιες κι αν είναι αυτές, τόσο πιο κοντά θα έρχεστε με το σύντροφό σου.

Τips για καλύτερες μέρες… ή νύχτες!

  • Αν δεν έχεις ερωτική επιθυμία, μην πιέζεις τον εαυτό σου. Η συχνότητα ερωτικών επαφών ανάμεσα σε ένα ζευγάρι μπορεί να διαφέρει πολύ από χρονική περίοδο σε χρονική περίοδο. Αυτό δεν σημαίνει ούτε ότι αποξενώνεστε, ούτε ότι δεν έχετε έλξη ο ένας για τον άλλο. Αυτό που σας ένωσε συναισθηματικά, είναι ακόμα εκεί και ο καλύτερος τρόπος να το τιμήσετε είναι να επικοινωνήσετε ανοιχτά μεταξύ σας.
  • Αν έχεις επιθυμία, αλλά σκέφτεσαι ότι μπορεί να πονέσεις, μη διστάσεις να χρησιμοποιήσεις κάποιο λιπαντικό. Γι’ αυτό υπάρχουν άλλωστε.
  • Πάρε το χρόνο σου. Μια καλή προετοιμασία (ναι τα προκατακτικά εννοώ) όχι μόνο θα σας χαλαρώσει και τους δυο, αλλά θα ξαναθερμάνει το αίσθημα οικειότητας μεταξύ σας, το οποίο σίγουρα έχει δώσει τη θέση του στην καθημερινότητα.
  • Η καλή διατροφή και η άσκηση, όπως και η επάρκεια βιταμινών και ιχνοστοιχείων στον οργανισμό σου, έχει άμεση σχέση με την καλή σωματική και ψυχική σου υγεία. Προσπάθησε να μην τα αμελείς. Ειδικά, αν θηλάζεις, είναι πολύ πιθανό τα αποθέματά σου σε σίδηρο, βιταμίνη D, βιταμίνη Β12 κ.α. να έχουν μειωθεί. Αυτά από μόνα τους είναι ικανά να ρίξουν και την πιο θετική ψυχολογία στα τάρταρα. Οι καλές διατροφικές συνήθειες παίζουν το κυριότερο ρόλο σε αυτο. Μην καταφύγεις σε συμπληρώματα διατροφής, αν δεν κάνεις πρώτα αιματολογικές εξετάσεις.
  • Άκου το σώμα σου. Δεν είναι τυχαίο που η φύση (βλ. προλακτίνη και οιστρογόνα) έχει βρει τρόπο να σου μειώνει τη σεξουαλική ενέργεια, προκειμένου να έχεις ενέργεια για να φροντίσεις το παιδί σου. Η κούρασή σου είναι ήδη αρκετή. Οι υποχρεώσεις σου πιθανόν εκτός από τη φροντίδα του παιδιού να περιλαμβάνουν και τη φροντίδα του σπιτιού, της δουλειάς κλπ. Αν μη τι άλλο, είναι σημαντικό να μην ξεφύγεις από τα όριά σου. Άλλωστε, σκέψου… Κανείς δεν πρόκειται να σε απολύσει αν αφήσεις τα πιάτα άπλυτα στο νεροχύτη, ακόμα κι αν αυτή η φορά ήταν η σειρά σου να τα κάνεις.

*Για τους άντρες που διαβάζουν. Τώρα ξέρεις ότι η μειωμένη όρεξη για σεξ, σχετίζεται με πολλούς λόγους που δεν έχουν απαραίτητα σχέση με εσένα. Κάποιοι από αυτούς είναι βιολογικοί και κάποιοι άλλοι έχουν να κάνουν με τις νέες συνθήκες στη ζωή σας. Σε κάθε περίπτωση, όλοι αυτοί οι λόγοι είναι παροδικοί και σύντομα δεν θα επηρεάζουν τη σεξουαλική σας σχέση. Αν διαβάζεις αυτές τις γραμμές όμως, δώσε προσοχή. Μην περιμένεις εκείνη να ανοίξει τη συζήτηση. Μίλα της, πες της πως νιώθεις και δώσε της χρόνο και ηρεμία να σου μιλήσει και εκείνη για τις δικές της ανάγκες. Όταν οι συνθήκες που αναφέρονται πιο πάνω, πάψουν να υπάρχουν, αυτό είναι που θα έχει μείνει. 

Δείτε επίσηςΓυναικείος οργασμός. 9 οφέλη για την υγεία σας!Σεξ και εγκυμοσύνη. 7+1 ερωτήσεις που θέλετε να κάνετε